Het betere klim- en klauterwerk - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ditta Hawinkels - WaarBenJij.nu Het betere klim- en klauterwerk - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ditta Hawinkels - WaarBenJij.nu

Het betere klim- en klauterwerk

Door: Ditta Hawinkels

Blijf op de hoogte en volg Ditta

27 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zondagochtend was het tijd voor the legendary black water rafting! Wetsuit, wetsuitsokken, waterschoenen, helm en gear on. Eerst geoefend met abseilen voordat we ons gaan begeven aan het echte werk: 35m loodrecht naar benenden abseilen in de grotten. Daarna in het donker met een kabelbaan naar beneden gestort terwijl we omringd waren door glowwormen. Met een rubberband om onze kont het ijskoude water ingesprongen en door de caves gedobberd. Van een dam afgegleden en verder gelopen. Opnieuw geboren toen we door het rebirth canal zijn gekropen. En als laatst nog 2 watervallen beklommen. Na 5 uurtjes zwagen we het daglicht weer. Heerlijke warme douche gehad en toen we in het cafe aankwamen zaten Kelly en James daar op het terras. Verrassing! Met zijn 4en uiteten geweest, nog nooit zo'n beroerde steak gegeten. Daarna happy hour op de camping.

Ellie en ik hadden al besloten om naar Raglan te gaan, het surfersparadise. Onze buurtjes zijn gezellig meegegaan. Raglan is een leuk, knus en relaxt stadje. De camping was boven op een heuvel, welliswaar met prachtig uitzicht (in Nederlandse termen was deze heuvel zelfs een berg te noemen waar hellingtrekken niet te vermijden was. In zijn 2 trok onze camper het niet...) Ellie is 's middags gaan sufen bij Whale bay, blijkbaar een van de top 10 surfplaatsen in de wereld. Ik wil graag eerst wat lessen volgen voordat ik mij alleen met een board in de zee stort. In de tussentijd cheerleader gespeeld voor Ellie. 's Avonds voor het eerst zelf gebbqt met de awesome new yorker porker!

De volgende ochtend hebben we dan echt afscheid moeten nemen van onze geweldige buurtjes, zij gaan terug naar Australie. Maar niet voordat ze een sign hebben achtergelaten in onze van: "Not all those who wonder are lost". Besloten dat wij, aangezien we nog maar 1 week overhebben, een kijkje gaan nemen in de Coromandel Peninsula. Op aanrade zijn we naar de butterfly & orchid garden geweest. Free gecampeerd in Coromandel town waar we onszelf nu toch echt bestempeld hebben als pro-wildplassers. Lang leven de self contained stickers en onze portable toilet.

Castle Rock beklommen, maar het was hartstikke mistig, 0,0 zicht. Met de Kauri bomen geknuffeld en gezwommen in de Waiau Falls. Cooks beach en Cooks monument gezien. De Engelse James Cook heeft hier voor het eerst voet aan land gezet en zo Nieuw Zeeland ontdekt (De Nederlandse Abel Janszoon Tasman heeft Nieuw Zeeland eigenlijk ontdekt maar nooit voet aan land gezet).
's Avonds met een 50tal andere mensen, allemaal bewapend met een schep, onze eigen kuil gegraven in hot water beach.

De volgende ochtend naar cathedral cove gelopen. Prachtig stukje strand! Misschien wel het mooiste stukje strand wat ik tot nu toe heb gezien.'s Middags nog even de ziekenhuizen in Auckland gemaild. Aangezien Christchurch geen succes was ivm nieuwe stagiaires en verse gediepte (het nieuwe schooljaar begint hier in februari). Mount Paku beklommen zodat ik eindendelijk op de foto kan met slipper en shoe island! Mission accomplished;).

We hebben Auckland lang proberen te vermijden, omdat dit toch onze laatste stop samen zou zijn. Maar in de zeikregen heeft het niet zo heel veel zin om naar een strand te gaan en we weten niet wat we anders kunnen doen. Je staat er eigenlijk gewoon niet bij stil dat het ook slecht weer kan zijn. Via een grote omweg uiteindelijk toch besloten om maar naar Auckland te gaan. City centre van Auckland bestaat uit een aantal gigantische stijlen heuvels waar Ellie toch echt een knap staaltje hellingtrekken heeft laten zien midden in de spits. Onze free campingspot was vlak bij de harbour bridge, uiteraard even wezen kijken. Met de ferry naar Devonport gegaan, met uitzicht op de skyline van Auckland.

Op onze laatste dag zijn we met de camper Mount Eden opgereden. Nu mogen we nog even lui zijn en het uitsterste van onze camper testen (vergeleken met de gravel roads en de andere heuvels en bergen die we gehad hebben was dit een peulenschilletje). En toen kwam het onvermijdelijke schoonmaak werk en het inpakken van mijn backpack. Aangezien ik deze 7 weken niet gebruikt heb en ik in deze 7 weken aardig wat spullen heb verzameld was dit nog een hele opgaven! Uitgerekend op onze laatste avond komen we een discount liquor shop tegen, waar de dozen vodka en whiskey toch erg goedkoop waren! Ideaal om ons verdriet te verdrinken.

Het onvermijdelijke afscheid is sneller gekomen dan verwacht. De afgelopen 7 weken in de camper zijn voorbij gevlogen! Wat hebben we veel meegemaakt, veel gezien, geweldige mensen ontmoet, minder geweldige mensen ontmoet en een aantal angsten overwonnen. Helaas moet ik vandaag afscheid nemen van mijn maatje Ellie, maar wat was het een geweldige tijd! 3 jaar later nadat het eerste idee geopperd werd hebben we het geflikt!

• 27 April 2014 - 15:58

Riena:

Wat een geweldige belenissen heb je gehad Ditta samen met je vriendin Ellie! En nu op naar Bali! Heel veel plezier daar nog even rusten voordat je weer gaat beginnen! Van je vader en moeder net gehoord dat je weer in het ziekenhuis mag beginnen! Ze zijn vandaag hier in Den Helder dus van daar dat we zo goed op de hoogte zijn.......liefs Roel en Riena

• 27 April 2014 - 16:12

Tet:

Wat een verrassing.......nu zitten er 4personen zich te vergapen aan je verhaal en de foto's. Leve het telefoon en tablet tijdperk!,,

• 27 April 2014 - 16:32

Saskia:

Hoi Ditta,

Wat een avonturen weer. Je haalt er wel uit wat erin zit!!!
    Nu weer even alleen verder, toch wel even wennen.

Heel veel plezier op Bali!

Knuf,
    Sas

• 27 April 2014 - 18:40

Hennie En Thei:

Ha Ditta,

Zo zie je maar, waar het tokkelen met de familiedag in Valkenburg nog goed voor was.

Geniet ervan op Bali.

Groetjes,

Hennie en Thei.

• 28 April 2014 - 03:23

Mandy:

hey Ditta,

Erg leuk dat ik je nog heb leren kennen in je NZ trip, helaas aan t einde.
    maar 2 limburgers aan de andere kant van de wereld is toch wel lachen!

Leuk je verhalen te lezen en ideen op te doen voor mijn NZ tour :)
    you pretty much did it all, girl!
    enjoy Asia xx

• 28 April 2014 - 07:58

Ellie:

Zeven kleuren stront gescheten en alle nagelriemen zijn er af gebeten tijdens de helling proeven in Auckland City Centrum! Leuk verhaal meis!