Nog 19 dagen... - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ditta Hawinkels - WaarBenJij.nu Nog 19 dagen... - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ditta Hawinkels - WaarBenJij.nu

Nog 19 dagen...

Door: Ditta Hawinkels

Blijf op de hoogte en volg Ditta

20 Januari 2014 | Nederland, Roermond

Jaja nu moet ik er toch aan gaan geloven. Het aftellen is begonnen and there is no way of turning back! Zaterdag 8 februari stap ik op het vliegtuig naar de andere kant van de wereld, verder dan Nieuw Zeeland is namelijk niet mogelijk!
En aangezien ik aan een aantal mensen heb beloofd om ze zo nu en dan op de hoogte te houden van mijn avonturen komt hier mijn eerste waarbenjij. Dit wordt nog een aardige opgaven, aangezien ik totaal geen ervaring heb met een verhaaltje schrijven, afgezien van de rapportages.

Allereerst zal ik 11,5 week naar nieuw zeeland gaan. Waarvan ik samen met Ellie 6 weken zal touren in onze prachtige camper. Mijn to do list wordt al aardig lang. Zo wil ik o.a. graag gaan knuffelen met de bomen in het rijk der woudreuzen aan de kauri coast, wandelen over de vulkanen van Auckland, kiwi’s spotten, bezoekje brengen aan the Shire en Rivendell, uitzoeken waar the bridge to nowhere uitkomt, afkoelen in de waternevel van de Devil’s Punchbowl Falls, de Pancake Rocks bewonderen, de Franz Josef Glacier beklimmen, varen over de fjorden, door het regenwoud van Fiordland lopen, zwemmen bij de goudgele stranden en schilderachtige baaien in Abel Tasman National Park. En de lijst groeit nog elke dag!
Na Nieuw Zeeland sluit ik mijn reis samen met Romy af in Indonesië. De planning voor Bali, Lombok en Java is in de maak. Waar de Gili-eilanden en de Borobudur zeker niet worden overgeslagen.

Alle voorbereidingen zijn gemaakt, alle spullen gekocht. Toch wel fijn als je 1 maand van te voren al vrij hebt… Nu nog ervoor zorgen dat het in mijn backpack gaat passen! Gelukkig krijg ik daarbij nog hulp van een ervaringsdeskundige die mijn backpack grondig onderhanden gaat nemen. Ruby please be easy!
De komende twee weken staan nog in het teken van afscheid nemen(je hoeft maar een rede te hebben om een feestje te geven), nog even HardBass meepakken, laatste dingen regelen, mensen gerust stellen (vandaag was er namelijk op de radio dat er een aardbeving is geweest in Wellington van 6.3 en in Jakarta zijn momenteel overstromingen), mijn backpack weer uit en in pakken, want elke dag komt er wel weer iets bij wat ook mee moet….

E noho ra!

Liefs,
Ditta

  • 20 Januari 2014 - 15:29

    Jan Matse:

    Hallo Ditta, geweldig dat je ons deel wil laten uitmaken van je prachtige reis en zullen vol belangstelling en
    interesse alles volgen de komende tiid. Veel liefs van OOM Jan en TANTE Toos oet Maerum !!!!

  • 20 Januari 2014 - 15:50

    Claudia Cuijpers:

    Hee Ditta, wat vet dat je lekker gaat reizen! Geniet ervan! Ik zal je verhalen volgen :)

  • 20 Januari 2014 - 17:55

    Marijke :

    Hy lieverd,
    Wat spannend allemaal.. Je gaat een super
    Tijd tegemoet. Once in a life time
    Een ervaring die niemand meer van je afpakt
    Ik ga je verhalen zeker volgen.
    Ik weet dat je er niet aan wil denken
    Over het einde van je reis
    Maar als je back in town bent duurt het
    Niet lang meer voor je' je achter neefje
    Kan zien en vast kan houden.

    Enjoy, Enjoy, Enjoy.....

    Dikke X
    Van mij

  • 21 Januari 2014 - 09:50

    Marianne:

    Hey Ditta,
    Super leuk dat je een waarbenjij.nu hebt aangemaakt! Veel plezier en succes nog met de laatste voorbereidingen!
    Groetjes!xxx

  • 23 Januari 2014 - 04:50

    Ellie (your Partner In Crime):

    Ha top wijf,

    De laatste weken in het kikkerlandje zullen voorbij vliegen en ik kan niet wachten om je een dikke knuffel te geven in Chirstchurch! Geniet van je laatste weken in Nederland en ga nog eens flink los op Hardbass! En wat betreft die backpack; da komt wel goed, je kunt altijd nog van alles dumpen!

    Wat fijn om te kunnen zeggen dat ik je snel ga zien!
    liefs Ellie

  • 24 Januari 2014 - 10:42

    Saskia:

    Hoi Ditta,

    Wat ben ik trots op je!!
    Mijn petekind die in haar uppie naar de andere kant van de wereld gaat.
    Ik deed dat 20 jaar geleden ook en dat is me goed bevallen (zou je toch wat van mijn genen hebben)?
    In gedachten ga ik met je mee.
    Mijn rugzak is al eens in NZ geweest, dus die kan je altijd om advies vragen:-)
    Geniet nog van je laatste dagen hier en daarna : Kiwi's beware, there she comes!!!

    Knuf,
    Sas

  • 25 Januari 2014 - 15:07

    Hennie En Thei:

    Ha Ditta,

    Natuurlijk zijn wij zèèèèr geïnteresseerd in jouw reisverslag. Maar eerst gaan we d'r een leuke party van maken.

    Groetjes,

    Hennie en Thei.

  • 27 Januari 2014 - 12:22

    Super Speedy Peertje Aka Janna:

    VETTTTTT :D
    Goot oetkieken he en veural veul genieten!!!! Succes!!!!!! xxxx

  • 07 Februari 2014 - 18:42

    Humphry,Ilona & Pien:

    De laatste Nederlandse uurtjes zijn een feit.......spannend hoor! Héél veel plezier met alles wat je zult gaan beleven! Wij reizen een beetje met je mee via deze site :-)

    Have fun!

    Dikke knoevel
    HIP

  • 07 Februari 2014 - 20:16

    Riena:

    Hoi Ditta een heel goede reis en hoop heel snel van je avonturen te horen! Wat je schrijven betreft zag je eerste stukje er al prima uit! Lijkt niet op een rapportage.... XXX Riena

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Roermond

Ditta

Actief sinds 17 Jan. 2014
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 8105

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 16 Mei 2014

Aotearoa

Landen bezocht: